piątek, 6 lutego 2015

"Twój syn ma 2 latka i 9 miesięcy" - mój przedszkolak :-)

Już niebawem świętować
będziemy 3 latka :-)
Jak ten czas leci! Pod koniec stycznia mój ukochany synek skończył 2 latka i 9 miesięcy, a już za niespełna trzy miesiąc zostanie dumnym trzylatkiem :-) Piszę o tym nie bez kozery, ponieważ tuż przed narodzinami synka zarejestrowałem się w kilku programach skierowanych dla przyszłych rodziców, którym patronują znani producenci żywności dziecięcej m.in. Nutricia z Opola. Dzięki rejestracji uzyskujecie bezpłatne zestawy materiałów edukacyjnych i upominków dla przyszłej mamy i maluszka, wsparcie ekspertów, bezpłatne konsultacje z lekarzami online oraz bezpłatne porady na skrzynkę e-mail. Co jakiś czas otrzymuję niezwykle cenne informacje związane z dziećmi w wieku mojego syna, które starannie przyswajam. Jednocześnie stają się dla mnie cennymi informacjami jakich nie mogę otrzymać bezpośrednio od osób zainteresowanych, a które przydają się podczas każdego spotkania z synem :-) O jednej z nich chciałbym poświęcić kilka słów.


Mój przedszkolak


Wiadomość jaką otrzymałem z BebiProgramu właściwie jest już dla mnie i mojego synka zdeaktualizowana ;-) Artykuł dotyczy przygotowania dziecka na zmianę żłobka na przedszkole, w którym znajdziecie mnóstwo wskazówek w jaki najlepszy sposób przejść tę zmianę wraz z pociechą.

Eksperci w obszernym tekście sugerują, że dziecko zbliżające się do osiągnięcia wieku 3 latek powinno już być powoli przygotowywane na zmianę edukacyjną. Uważają, m.in. że "maluch idący do przedszkola powinien umieć korzystać z toalety i w pełni sygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne, umyć ręce i zęby. Dobrze jeśli potrafi sam chodzić po schodach.", z czym w pełni się zgadzam. Samodzielność to ważna sprawa przy przeskoku jakiego musi dokonać dziecko. Mój synek wszystkie powyższe warunki spełniał już pół roku temu! :-)

W przypadku mojego syna przejście do przedszkola w jednej z prywatnych placówek w Tarnobrzegu nie sprawiło żadnych kłopotów już w wieku 2,5 roku! W listopadzie ubiegłego roku mały bohater został pasowany na dumnego przedszkolaka, o czym oczywiście dowiedziałem się po fakcie. Bardzo żałuję, że nie mogłem być w tym dniu przy Tobie synku, choć gdybym tylko wiedział a co najważniejsze miał specjalne zezwolenie "życzliwych" mi osób, to bez względu na dzień i godzinę pojawiłbym się u Twojego boku w przedszkolu. Mimo, że omija nas ponownie coś niezwykle ważnego, to już niebawem przyjdzie czas, gdy zaczniemy nadrabiać wszelkie zaległości, co obiecuję już od dawna i słowa dotrzymam :-)

BebiProgram w swoim artykule podaje również wskazówki związane z wyprawką dla przedszkolaka: "Zadbaj o wygodną garderobę dla dziecka, która nie będzie sprawiała problemu podczas zdejmowania i zakładania. Obuwie musi być wygodne - najlepiej wsuwane na antypoślizgowej podeszwie. Przygotuj też worek na kapcie, strój gimnastyczny, piżamkę do leżakowania, ewentualnie strój na basen oraz fartuszek do zajęć plastycznych."


Szafeczka mojego synka w przedszkolu z naszym ulubionym zwierzątkiem, małpką :-)
 Niestety nawet nie mogę w niej zostawić drobnego prezentu dla syna lub artykułów przydatnych podczas pobytu w przedszkolu..

Zaklinanie rzeczywistości


Samodzielność oraz niezwykle szybki rozwój psycho-motoryczny mojego synka napawają mnie dumą i nie są tylko słowami, które zapewne każdy z rodziców chętnie wypowiada pod adresem swojej pociech. Potwierdzają je również opiekunowie małego szkraba w przedszkolu oraz wykwalifikowane instytucje w Tarnobrzegu, o czym wspomnę szerzej już niebawem ;-) Zaklinanie rzeczywistości tak naprawdę nie ma żadnego sensu :-)

Jedno jest pewne uczynię wszystko, aby kolejne ważne uroczystości dla mojego synka, jakie będą odbywały się w przedszkolu a następnie w szkole, nie ominęły nas mały bohaterze Byłoby to wielkie święto nie tylko dla mnie, ale przede wszystkim dla małego bohatera, który będzie dumny, że ma cudownego tatę, tak samo jak pozostałe dzieci w przedszkolu :-)

Obiecuję mój mały przedszkolaku :-)