sobota, 11 października 2014

Mapa Wolności już jest nasza :-)

Mapa Wolności niedługo trafi
 do Tarnobrzega ;-)
Wczorajszy dzień był dość wyjątkowy z kilku powodów. Otóż po miesiącu czasu od mojego zgłoszenia na stronie Kancelarii Premiera, wówczas jeszcze Donalda Tuska, otrzymałem przesyłkę, która sprawi wiele radości mojemu małemu bohaterowi. Jest nią Mapa Wolności, o której pisałem już na blogu tutaj. Byłem miło zaskoczony, gdy rozłożyłem mapę będącą idealnym źródłem wiedzy jak i zabawy dla dzieci. Teraz mój mały bohater będzie mógł łatwiej przyswoić sobie miejsce zamieszkania taty ;-) Niestety przykro o tym wspominać, ale Tarnobrzeg nie został ujęty na mapie, a wizytówką Podkarpacia został m.in. zamek w Sandomierzu...


Mapa niczym gra planszowa


Mapa zawiera mnóstwo charakterystycznych miejsc w formie obrazkowej dla danego regionu. Trochę przypomina nawet grę planszową ;-) Na odwrocie znajdziemy wiele informacji związanych z naszymi narodowymi symbolami narodowymi jak i najważniejsze wydarzenia w historii Polski. Super sprawa szczególnie dla mnie jako historyka z wykształcenia. Mapa zawiera także odrębną kartkę przedstawiającą zwierzęta zamieszkujące nasz kraj. Już nie mogę się doczekać, aż zaczniemy "studiować" mapę z moim małym szkrabem :-)





Wielkie słowa podziękowania kieruję do pomysłodawców mapy w imieniu swoim i małego bohatera :-)

Wolność, kocham i rozumiem


"Tak niewiele żądam, tak niewiele pragnę..." "Wolność, kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem" ...tak rozpoczyna się piosenka Chłopców z placu broni, która z miejsca skojarzyła mi się z Mapę Wolności. Wierzę, że wczorajszy dzień będzie początkiem lepszego czasu jaki niebawem spotka mnie oraz mojego małego bohatera :-) Są w życiu rzeczy, których tak łatwo człowiek nie może oddać i musi podjąć rękawicę walcząc o to, co jest najważniejsze dla swoich najbliższych :-) Z dedykacją dla wszystkich, którzy walczą w słusznej sprawie. Trzymam za Was kciuki...za siebie zresztą również :-)



Urodziny Zielińskiego


Dla fanów sportu a w szczególności piłki nożnej, z pewnością data 10 października będzie mówiła wiele. Otóż tego dnia swoje urodziny obchodzi Jacek Zieliński znany trener piłkarski wywodzący się właśnie z Tarnobrzega :-) Słyszałem niegdyś, że w był również nauczycielem wychowania fizycznego w jednej z tarnobrzeskich szkół. Zatem spóźnione ale szczere życzenia Panie Jacku prosto z Opola :-)