piątek, 17 października 2014

Warsztaty z Bezpiecznego Malucha zaliczone :-)

Bezpieczny Maluch w Opolu
Ciekawa historia spotkała mnie w dniu wczorajszym, choć nie ukrywam, że sam dążyłem do tego, aby mogła się spełnić ;-) Od pewnego czasu obserwowałem ogólnopolską inicjatywę dumnie zatytułowaną "Bezpieczny Maluch".  To najszersza w Polsce akcja skierowana do kobiet w ciąży i rodziców małych dzieci mająca na celu edukację z zakresy bezpieczeństwa i zdrowego rozwoju dziecka. W kampanię zaangażowały się największe firmy związane z produkcją oraz dystrybucją akcesoriów i żywności dla dzieci.Wśród nich znalazły tak znane marki jak MAXI-COSI, ENFAMIL, NUK, DZIDZIUŚ czy SMYK. Po raz pierwszy kampania dotarła również do Opola z czego postanowiłem skorzystać i udać się na warsztaty. Wychodzę z założenia, że wiedzy nigdy za wiele ;-)


Tłumy na warsztatach


Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się tak dużego zainteresowania warsztatami wśród przyszłych i obecnych rodziców w Opolu. Zakładałem, że na spotkanie może przyjść kilkadziesiąt osób, a gdy zająłem swoja miejscówkę po uprzedniej rejestracji, po kilku minutach zobaczyłem tłum ludzi pragnących dokształcić się w kwestii odpowiedzialnego rodzicielstwa. Nie przesadzę, gdy napiszę, że na warsztatach w sklepie SMYK MEGASTORE w Centrum handlowym Karolinka zjawiło się ponad 100 osób. Świadczy to dobrze o świadomości przyszłych matek i ojców, ale również o rodzicach, którzy przeżyli już narodziny dziecka. Wśród nich byłem i ja chcąc wysłuchać oraz zobaczyć kilka ciekawych prelekcji, które sprawiły, że jeszcze bardziej będę zwracał uwagę na pewne aspekty życia dziecka.

Praktyki też było sporo ;-)

Montaż fotelików i pierwsza pomoc


Bez bicia również muszę przyznać, że nie wszystkie tematy były dla mnie interesujące ;-) Jednak część prezentacji np. ta poświęcona bezpiecznemu przewożeniu dzieci w fotelikach samochodowych, zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Ekspert marki MAXI-COSI będącej wiodącym producentem fotelików samochodowych zaprezentował najważniejsze aspekty prawidłowego montażu fotelika w samochodzie na podstawie...fotelików MAXI-COSI ;-) Ekspert potwierdził, że najbezpieczniejszym miejscem do przewożenia dzieci w samochodzie jest środek tylnej kanapy. Staram się zawsze tak montować fotelik, jeśli przyjeżdżamy do małego bohatera samochodem dziadków. Niestety w moim skromnym samochodzie nie mam takiej możliwości ze względu na bardzo prozaiczny czynnik, który eliminuje taką możliwość. Otóż, samochód posiada tylko cztery miejsca siedzące, co sprawia, że nie mam dostępu do środkowego trzypunktowego pasa. Cóż, taki urok samochodu, a na lepszy mnie nie stać :(

Mój synek również ma przyjemność jeździć w foteliku Maxi-Cosi Priori SPS, który sprawdził się doskonale i śmiało mogę polecić ten fotelik każdemu. Prosty montaż, dobra jakość wykonania oraz co najważniejsze bezpieczny, co wykazały testy ADAC.

Pokaz montażu fotelików Maxi-Cosi był niezwykle interesujący
Kolejnym tematem, który mocno przykuł moja uwagę to pierwsza pomoc u noworodków oraz dzieci. Odniosłem wrażenie, że właśnie warsztaty z pierwszej pomocy cieszyły się największym zainteresowaniem. Pokaz prowadził ratownik medyczny zespołu Medikurs, podczas którego teorię urozmaicał ćwiczeniami praktycznymi. Sporo cennych informacji jakie usłyszałem nie po raz pierwszy, pozostaje w głowie, a to co rzeczywiście warto przytoczyć, to słowa, które każdy z rodziców powinien wykuć na przysłowiową blachę:

"Jeśli zdarzy się jakakolwiek sytuacja zagrożenia życia dziecka, to... nie liczcie na pogotowie...to trochę dziwne co mówię, ale to rodzice są najlepszymi ratownikami, ponieważ oni są najbliżej dziecka i mogą zareagować najszybciej. Zanim dotrze karetka może być za późno. Bez względu na to, czy wykonacie odpowiednie działania wg kolejności, które demonstrowałem lub też zrobicie cokolwiek co mogłoby uratować życie Waszego dziecka, uczyńcie to, ponieważ brak jakiegokolwiek działania może doprowadzić do tragedii. Zróbcie cokolwiek zachowując zimną krew" - mówił ratownik Medikur
Pierwsza pomoc noworodkowi. Panowie nie zawsze dawali radę ;-)

"Jeśli wylosuję nagrodę, to będzie znak, że musi być dobrze" :-)


Każdy z uczestników otrzymał podczas rejestracji drobne upominki, wśród których znalazła się m.in. masa plastyczna BabyArt, dzięki której możemy zrobić odcisk dłoni lub nóżki naszego malucha i zachować na pamiątkę. Mam nadzieję, że uda się zrobić odcisk mojemu małemu szkrabowi, bo niestety podczas pierwszych urodzin zakupiona przeze mnie podobna tabliczka nie sprawdziła się...a narazie dysponuję jedynie odrysowanymi rączkami i nózkami małego księcia... Słyszałem jednak wiele dobrego o marce BabyArt i wierzę w ich profesjonalizm oraz jakość produktu.Miałbym świetną pamiątkę, którą dodatkowo można powiesić w formie magnesu np. na lodówce :-)

Organizatorzy przewidzieli dla uczestników nagrody ufundowane przez sponsorów. Główną nagrodą był fotelik MAXI-COSI do 9 kg, który trafił w ręce przyszłej mamy :-) Najpierw w ruch poszły ręczniki dla niemowląt, które trafiły do pięciu przyszłych mam. Następnie rozlosowano cenniejsze nagrody w postaci specjalnie profilowanych poduszek oraz poduszek do karmienia. Jakie było moje zdziwienie, gdy "maszyna losująca" wylosowała mój kupon! Byłem pierwszym, ale jak się okazało nie ostatnim mężczyzną, którego spotkało to szczęście ;-) Po odpowiedzi na jedno proste pytanie do czego służy poduszka, zostałem szczęśliwym posiadaczem poduszki do karmienia marki Fiki-Miki ;-) Co uczynię z poduszką to na razie tajemnica ale bynajmniej nie zostanie sprzedana :-)

Sponsorowana edukacja


Bez dwóch zdań tego rodzaju kampanie są potrzebne w naszym kraju. Patrząc na zainteresowanie przyszłych i obecnych rodziców, którzy pragną się dokształcać w tematach związanych z rodzicielstwem, należy przyklasnąć organizatorom za wspaniałą inicjatywę. Oczywiście trudno, aby tego rodzaju warsztaty odbywały się bez udziału sponsorów, których produkty były lokowane w trakcie prezentacji. Tak było w przypadku fotelików Maxi-Cosi, mleka modyfikowanego Enfamil czy prywatnej opieki położniczno-ginekologicznej Zdrowa Rodzina. Z tym należy się oczywiście liczyć. Ktoś kto wykłada pieniądze na organizację w wielu miastach Polski warsztatów dla przyszłych rodziców również chciałby, aby jego produkt na tym zyskał. W moim przypadku utożsamiałem się z fotelikami a film jaki nagrałem z porad eksperta Maxi-Cosi może stać się świetną kartą instruktażową dla każdego rodzica. Bezpieczeństwo dziecka w samochodzie to priorytet i pamiętajcie, aby nie kupować fotelików z nieznanego źródła, ponieważ mogą być powypadkowe, przez co nie będą spełniać wymogów bezpieczeństwa.

Prezentacja nt. odżywiania dzieci przez położną

Jeśli akcja dotrze kiedyś do Tarnobrzega, to nie zwlekajcie z decyzją, tylko udajcie się na warsztaty. Gwarantuję, że będziecie zadowoleni. Najbliższe miasta w okolicach Tarnobrzega, w których pojawi się kampania Bezpieczny Maluch wyglądają następująco:
  • 20 października 2014 Lublin
  • 22 października 2014 Rzeszów
  • 28 października 2014 Kielce



Film prezentujący montaż fotelików MAXI-COSI podczas warsztatów Bezpieczny Maluch w Opolu