wtorek, 6 stycznia 2015

Tarnobrzeska Bocianówka - tam zjesz najlepszą zapiekankę w Polsce!

Oberża Bocianówka w Tarnobrzegu
Odkrywanie Tarnobrzega staje się powoli moją pasją. Bądź co bądź Wasze miasto stało się dla mnie trzecim na mojej liście bliskich sercu miejsc i z pewnością pozostanie jeszcze przez dłuższy czas stałym punktem mojego życiowego scenariusza ;-) Trudno zatem, abym nie starał się obiektywnym okiem zwiedzić krok po kroku tarnobrzeskich zakamarków. Podczas mojej noworocznej eskapady na Podkarpacie, po spotkaniu z moim bohaterem udałem się na miasto w poszukiwaniu dobrego jedzenia i odwiedziłem lokal, o którym już słyszałem wiele dobrego od tarnobrzeskich przyjaciół. Tak właśnie trafiłem do Oberży Bocianówka i...nie żałowałem :-)



Oberża z krwi i kości


Już od pierwszego wejścia Bocianówka urzekła mnie swoim ciepłym klimatem. Klimatem rodem z przeszłości, w którym czuć oddech czasów PRL-owskich ;-) Cały wystrój lokalu został podporządkowany właśnie czasom, które wielu Polaków wspomina z dużym sentymentem. Stare zegary, stoliki, które niegdyś służyły za maszyny do szycia, skrzynie zamiast krzeseł oraz sufit wyścielony okładkami popularnych czasopism sprzed lat sprawiają, że każdy gość poczuje się...swojsko ;-)

Na miejscu w oberży możecie skorzystać z bezpłatnego i świetnie działającego internetu WiFi, co w dobie dzisiejszych smartfonów czy tabletów stanowi kolejny atut lokalu. Jednak nie jest on najważniejszy, ponieważ klimat oraz menu jakie oferuje Bocianówka zrobią największe wrażenie na strudzonym gościu...np. z Opola ;-)

Muszę przyznać bez bicia, że to co ujrzałem w menu zarówno pod kątem wyboru jak i cenowym, przebiło wiele miejsc jakie znam w Opolu. Zresztą przekonałem się na własnej skórze, że wszystkie serwowane dania są najwyższej jakości, przygotowywane na miejscu bez żadnego odmrażania czy innych zabiegów konserwujących ;-) Chcesz zjeść wyśmienitą soczystą karkówkę z prosto z rusztu? Proszę bardzo! W Bocianówce przygotują ją na Twoich oczach, rzucając kawał solidnego mięsa na grilla, gdzie po chwili unosi się cudowny zapach soczystego mięska ;-) Chcesz zjeść szaszłyk wegatariański prosto z grilla? Proszę bardzo! :-)  Trochę mi to wszystko przypominało Hotel Górski w Polichnie, w którym bywam od czasu do czasu. Na kamiennym dużym piecu przygotowywane są potrawy wedle Twojego życzenia a wszystko jest chrupiące i mięciutkie, tak jak w tarnobrzeskiej oberży ;-) Palce lizać!

Takie zapiekanki, tylko w Tarnobrzegu


Podczas wizyty w Bocianówce z racji ograniczonego budżetu, skusiłem się na firmową zapiekankę. Wybór był trudny, ponieważ lokal oferuje kilka rodzajów zapiekanek, ale dzięki niezwykle uprzejmej obsłudze sympatycznej Pani, wybór okazał się niezwykle prosty :-))) W ogóle dwa słowa muszę poświęcić obsłudze lokalu, która była wręcz fantastyczna, niezwykle otwarta na rozmowę jak i doradztwo. Cieszę się, że ta słynna tarnobrzeska życzliwość istnieje i coraz częściej mogę z niej korzystać :-) W międzyczasie gdy zapiekanka była przygotowywana tylko i wyłącznie ze świeżych składników, otrzymałem od obsługi lokalu specjalne kanapeczki ze specjałem Bocianówki w postaci delikatnego smarowidła z ogóreczkiem. Były po prostu pyszne, za co serdecznie dziękuję :-)

Wówczas jeszcze nie zdawałem sobie sprawy, że zamówiona firmowa zapiekanka, składająca się z następujących składników: ser, salami, pomidor, papryka...zaprezentuje się na moim talerzu niczym zapiekanka XXXXL!!! Oczom nie mogłem uwierzyć, gdy sympatyczna Pani podała mi coś co bardziej przypominało duży bochenek chleba aniżeli zapiekankę ;-) Chrupiąca bagietka z sezamem a na niej roztopiony ser i pyszne salami! Niebo w gębie powiedziałby klasyk :-)

Zapiekanka firmowa Bocianówki. Mniam! ;-)
Bez dwóch zdań, muszę przyznać bez  żadnych ogródek, że nie zjadłem w życiu tak smacznej zapiekanki, którą pod sam koniec dość mozolnie spałaszowałem. Co ważne, konsumpcja zapiekanki giganta to wydatek rzędu zaledwie 8 złotych! Gwarantuję Wam, że w Opolu nie zjecie tak smacznej i dużej zapiekanki w tej cenie a w dodatku zapiekanki, którą najedzą się dwie osoby ;-) Bravo! Trzymajcie tak dalej, a będę Waszym stałym klientem :-)

Menu Oberży Bocianówka

Górne Gniazdo też jest OK


Bocianówka to dwupiętrowy lokal. Wspomniana przeze mnie dolna część to bardziej klimatyczne miejsce na spożycie posiłku. Natomiast drugie piętro to typowy pub, który trochę klimatem przypomina mi pub angielski, co akurat bardzo mnie odpowiada ;-) Jest bardziej...gwarny, czyli dla każdego coś dobrego ;-) Dwa odrębne telebimy, na których obejrzycie transmisję meczu uzupełniają całość. Dla mnie bomba! ;-) Właśnie w Górnym Gnieździe organizowane są potańcówki jak i karaoke, na które w końcu muszę się wybrać po otrzymanym zaproszeniu ;-) Zaproszenie zostało przyjęte zatem trudno nie dotrzymać słowa ;-)

Górne Gniazdo w Bocianówce również daje radę ;-) [fot. Bocianowka.com]

Podsumowując...


Bez dwóch zdań mogę śmiało polecić lokal każdemu, kto chce spędzić miło czas w Tarnobrzegu, a już w szczególności takim "turystom" jak moja skromna osoba ;-) Smaczne jedzenie, przystępne ceny, klimatyczny nastrój, cudowna obsługa oraz mili goście...aaa byłbym zapomniał! Może dla wielu nie będzie to zbyt istotne, ale dla mnie to również dodatkowy plus dla lokalu. Otóż na barze stała puszka sygnowana herbem Klubu Sportowego Siarka Tarnobrzeg - któremu kibicuję - do której można było wrzucać datki dla potrzebujących dzieci i młodzieży. Oczywiście bez wahania dorzuciłem parę ostatnich groszy w portfelu, ponieważ dobroczynność mam we krwi, a gdy widzę, że mogę pomóc, czynię to bez wahania. Owa puszka dobrze świadczy o lokalu tzn, że jest to lokal z duszą i sercem :-)

Czy potrzeba Wam czegoś więcej do szczęścia? ;-)

Oberża Bocianówka
ul. Szkolna 5 w Tarnobrzegu

bocianowka.com.pl