piątek, 1 sierpnia 2014

Droga przez mękę. DW765 Staszów - Osiek coraz bliżej otwarcia!

Już niebawem droga będzie przejezdna ;-)
(dw765staszowosiek.pl)
Jakiś czas temu pisałem o malowniczej trasie, którą pokonuję każdego miesiąca z Opola do Tarnobrzega (tutaj) i problemach związanych z przejazdem odcinka Staszów - Osiek. Właśnie tam od niemal 2 lat toczy się rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 765 na przestrzeni ok. 18 km. Z utęsknieniem wyczekiwałem na jakiekolwiek informacje o postępach robót drogowych, ponieważ objazd przez Rytwiany (notabene również remontowana...) oraz Połaniec dokładał mi kolejnych kilkadziesiąt kilometrów, co przekładało się na wydłużony czas przejazdu. Pierwotnie prace miały zakończyć się 30 czerwca, jednak termin został przesunięty ze względu na pewne ptaszki, które zagnieździły się w budowanym wiadukcie... Jest jednak światełko w tunelu, aby droga była przejezdna już 14 sierpnia!


Urwany tłumik na wertepach

Bez dwóch zdań generalny remont drogi Staszów - Osiek był konieczny, ponieważ nawierzchnia tego odcinka nie nadawała się do jazdy samochodem, co najwyżej czołgiem. W ubiegłym roku na przełomie stycznia i lutego jadąc tą drogą, która nie widziała żadnego pługa do odśnieżania wpadłem w tak głęboką dziurę, że pozostałą trasę przejechałem niczym dobrej daty traktor zrywając tłumik i część rury wydechowej. Na szczęście w Tarnobrzegu znalazłem fajny warsztat samochodowy usytuowany tuż przy Kauflandzie. Nazwy nie pamiętam, ale sympatyczny pracownik warsztatu, pomimo nawału pracy wygospodarował odrobinę swojego cennego czasu na naprawę uszkodzonych części za co byłem niezwykle wdzięczny :-) Dzięki temu nie straciłem słuchu w drodze powrotnej ;-)

Fatalna jakość jezdni burzyła cały przejazd tym malowniczym odcinkiem, który ciągnie się przez niekończące się lasy. Cieszy mnie fakt, że Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich wziął się na dobre za remont tego odcinka, który połączy znakomitą drogę Chmielnik-Staszów-Osiek.


Pokaż Polska na większej mapie

Gdzie uzyskać informacje o efektach prac?

Najlepszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji przez ostatnie 2 lata była dla mnie strona www.dw765staszowosiek.pl , gdzie znajdują się szczegółowe informacje nt. rozbudowy drogi oraz budowy obwodnicy Osieka. Znajdziecie na niej aktualności, galerie zdjęć oraz mapy projektów.

Również warto śledzić forum mieszkańców Staszowa i okolic, gdzie można było uzyskać całkiem fajne informacje nt. postępów prac tutaj.

Najświeższe informacje uzyskacie mimo wszystko z regionalnej telewizji Kielce, która przygotowała niedawno reportaż z budowy drogi tutaj.

Podsumowanie

Oddanie do użytku drogi Staszów - Osiek pozwoli mi na szybszy przejazd z Opola do Tarnobrzega i skrócenie czasu przejazdu o ok. 30 min. To całkiem sporo, bo czasami samemu trudno wytrzymać 5-cio godzinną trasę za kółkiem. Jak tylko będę miał sposobność posmakować nowego-starego odcinka przekażę  oczywiście swoje spostrzeżenia, będzie to jeszcze w sierpniu o ile kolejne ćwierkające stworzonka nie zrobią sobie gniazda, czym nie opóźnią mojego wjazdu na świeży i gładki asfalt ;-)

Czytaj również: Malowniczą trasą z Opola do Tarnobrzega